REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO SKLEP MSALAMON.PL
1 POSTANOWIENIA WSTĘPNE
- Sklep internetowy Sklep msalamon.pl, dostępny pod adresem internetowym https://dev-6578.msalamon.pl, prowadzony jest przez Mateusz Salamon prowadzący działalność gospodarczą msalamon.pl Mateusz Salamon, ul. Stefana Żeromskiego 32/101, 81-369 Gdynia, NIP 9282047329, REGON 080517896
- Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
- Sprzedaż realizowana jest internetowo. Zamówione produkty wysyłane są przez Paczkomat lub kuriera.
- Regulamin ten obowiązuje od dnia 12.07.2022
- Poprzedni regulamin obowiązujący do 11.07.2022 – LINK
2 DEFINICJE
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą msalamon.pl Mateusz Salamon, ul. Żeromskiego 32/101, 81-369 Gdynia, NIP 9282047329, REGON 080517896.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym woocommerce-1192887-4610826.cloudwaysapps.com
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
- Dowód Sprzedaży – faktura wystawiona zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2011 roku z późniejszymi zmianami i innymi stosownymi przepisami prawa.
- Newletter – nieodpłatnie świadczona drogą elektroniczną usługa, dzięki której Klient może otrzymywać od Sprzedawcy drogą elektroniczną uprzednio zamówione wiadomości dotyczące Sklepu oraz e-commerce, w tym zwłaszcza treści o charakterze edukacyjno-marketingowym, a także informacje o ofertach, promocjach oraz nowościach w Sklepie.
3 KONTAKT ZE SKLEPEM
- Adres e-mail Sprzedawcy: sklep@msalamon.pl
- Numer telefonu: +48 508 848 177
- Numer konta bankowego: 70 1050 1764 1000 0097 1488 4997
- Korespondencyjnie
- msalamon.pl Mateusz Salamon, ul. Żeromskiego 32/101, 81-369 Gdynia
4 WYMAGANIA TECHNICZNE
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu komputer, smartfon.
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
- włączona obsługa plików cookies.
5 INFORMACJE OGÓLNE
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych oraz zawierają podatek VAT.
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
- W przypadku Umowy obejmującej prenumeratę lub świadczenie usług na czas nieoznaczony końcową (ostateczną) ceną jest łączna cena obejmująca wszystkie płatności za okres rozliczeniowy.
- Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.
6 ZAKŁADANIE KONTA W SKLEPIE
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: Imię, Nazwisko, Adres rozliczeniowy i wysyłkowy, adres e-mail, telefon kontaktowy.
- Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła.
- Pierwsze hasło nadane jest automatycznie i przesłane na podany adres e-mail.
- Przy pierwszym logowaniu należy zmienić ustanowione pierwsze hasło.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
7 ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIENIA
W celu złożenia Zamówienia należy:
- Wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”
- Przejść do zakładki „Koszyk”, aby zweryfikować swoje zamówienie i wybrać sposób dostawy.
- Kliknąć „Przejdź do kasy”, aby przejść do formularza danych rozliczeniowych i wysyłkowych.
- Zalogować się na swoje konto(opcjonalnie).
- Wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 9 pkt 3.
8 OFEROWANE METODY DOSTAWY ORAZ PŁATNOŚCI
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
- Kurier – InPost- koszt 13,90 zł z VAT
- Paczkomat – inPost – koszt 9,90 zł z VAT
- Darmowa dostawa Paczkomatem InPost powyżej 200 zł wartości koszyka (z wykluczeniem produktów cyfrowych takich jak kursy, e-booki)
- Odbiór osobisty w godzinach 10:00-13:00 po wcześniejszym telefonie
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- Płatność przelewem na konto Sprzedawcy.
- Płatności elektroniczne.
- Płatność kartą płatniczą.
- Rozliczenia transakcji kartą płatniczą i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Przelewy24 lub Cinkciarz.pl.
9 WYKONANIE UMOWY SPRZEDAŻY
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- W przypadku wyboru przez Klienta:
- Płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- Po opłaceniu zamówienia, wybrane produkty zostaną wysłane przez Sprzedawcę w terminie 3 dni roboczych.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
- Do każdego zamówienia wystawiana jest faktura sprzedaży zarówno dla osób prywatnych jak i firm. Jeżeli Klient nie poda pełnych danych do faktury na firmę (tj. nazwa firmy, adres, NIP), wówczas faktura wystawiana jest na osobę prywatną.
10 OPINIE W SKLEPIE INTERNETOWYM
- Klient Sklepu Internetowego ma możliwość dobrowolnego i nieodpłatnego wystawienia opinii dotyczącej zakupów dokonanych w Sklepie Internetowym. Przedmiotem opinii może być także ocena, zdjęcie lub recenzja zakupionego produktu w Sklepie Internetowym.
- Sprzedawca po dokonanych zakupach w Sklepie Internetowym wysyła do Klienta wiadomość email z prośbą o wystawienie opinii oraz linkiem do formularza online umożliwiającego jej wystawienie – formularz online umożliwia udzielenie odpowiedzi na pytania Sprzedawcy dotyczące zakupów, ich ocenę, dodanie własnego opisu dot. opinii oraz zdjęcia zakupionego produktu. W razie braku wystawienia opinii po otrzymaniu pierwszej wiadomości email Sprzedawca ponawia jednokrotnie wysyłkę wiadomości po siedmiu dniach od wysłania pierwszej wiadomości.
- Opinia może być wystawiona jedynie przez Klienta, który dokonał zakupów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy.
- Wystawione przez Klienta opinie są publikowane przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym i są dostępne dla wszystkich odwiedzających Sklep Internetowy.
- Wystawienie opinii nie może być wykorzystywany przez Klienta do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji wobec Sprzedawcy, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich.
- Opinia może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych produktów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych/pozornych umów sprzedaży w celu wystawienia opinii. Autorem opinii nie może być także sam Sprzedawcy ani jego pracownicy bez względu na podstawę zatrudnienia.
- Wystawiona opinia może zostać w każdym czasie usunięta przez jej autora.
11 PRogram Lojalnościowy
- Postanowienia ogólne
- Sprzedawca, Organizator – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą msalamon.pl Mateusz Salamon, ul. Żeromskiego 32/101, 81-369 Gdynia, NIP 9282047329, REGON 080517896.
- Program Lojalnościowy, Program – akcja promocyjna pod nazwą „Program Lojalnościowy” organizowana przez Organizatora. Program nie stanowi gry losowej lub zakładu wzajemnego w rozumieniu ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.
- Uczestnicy Programu Lojalnościowego
Uczestnikiem Programu Lojalnościowego jest każda osoba, która:- zarejestrowała w Sklepie konto klienta zgodnie z regulaminem Sklepu oraz
- zaakceptowała treść Regulaminu Sklepu
- Punkty w Programie Lojalnościowym
Uczestnik w związku z zakupem towarów za pośrednictwem Sklepu otrzymuje od Organizatora punkty – naliczane według poniższych zasad:- Punkty przyznawane są począwszy od momentu przystąpienia do Programu Lojalnościowego i dokonania przez Uczestnika dowolnego zakupu towarów w Sklepie
- Punkty ważne są przez okres 12 miesięcy (dalej: Okres Naliczania Punktów) od każdorazowego przyznania.
- Po upływie 12 miesięcy punkty te są unieważniane i nie podlegają wykorzystaniu.
- Przy określaniu czasu trwania Okresu Naliczania Punktów pomija się umowy sprzedaży towarów zawarte za pośrednictwem Sklepu, które uległy następnie rozwiązaniu lub wygaśnięciu, w szczególności na skutek skorzystania przez Uczestnika z konsumenckiego prawa odstąpienia (o ile prawo to Uczestnikowi przysługuje – zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta).
- Uczestnik otrzymuje punkty od każdej umowy sprzedaży towarów lub usług, zawartej w Okresie Naliczania Punktów (w tym też od umów, które spowodowały rozpoczęcie Okresu), za pośrednictwem witryny Sklepu, z wykorzystaniem konta w Sklepie – w wysokości zależnej od wartości zakupionych towarów. Dla ustalenia, czy umowę zawarto w Okresie Naliczana Punktów – decyduje data opłacenia zamówienia.
- Zamówienia składane Organizatorowi, które nie skutkują naliczaniem punktów, to zamówienia:
- z pominięciem witryny Sklepu (np. w formie telefonicznej, mailowej itd.),
- za pośrednictwem witryny Sklepu, ale bez uprzedniego zalogowania do konta w Sklepie.
- Punkty i prawa związane z Programem Lojalnościowym nie mogą być odsprzedawane lub przenoszone pomiędzy Uczestnikami Programu.
- Z Programu Lojalnościowego wykluczone są następujące kategorie produktów:
- Kursy Online
- Każdy 1 gr wydany przez Uczestnika w warunkach opisanych powyżej skutkuje przyznaniem Uczestnikowi:
- 2 Punktów dla uczestników Kursów Online
- “Kurs STM32 dla Początkujących” (https://kursstm32.pl)
- “Język C dla Mikrokontrolerów” (https://cdlamikrokontrolerow.pl)
- 1 Punktu dla pozostałych zarejestrowanych klientów
- 2 Punktów dla uczestników Kursów Online
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany zasad przeliczania punktów.
- Punkty przyznawane są automatycznie po opłaceniu zamówienia,
- w przypadku umów sprzedaży, które uległy rozwiązaniu lub wygaśnięciu, w szczególności na skutek skorzystania przez Uczestnika z konsumenckiego prawa odstąpienia (o ile prawo to Uczestnikowi przysługuje – zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta), punkty automatycznie są odejmowane od sumy punktów do wykorzystania,
- W przypadku ustalenia, że punkty przyznane zostały nienależnie, w szczególności tytułem umów sprzedaży towarów zawartych poza Okresem Naliczania Punktów albo też umów, które uległy następnie rozwiązaniu – Organizator ma prawo odebrać Uczestnikowi naliczone wcześniej punkty.
- Organizator może organizować dodatkowe promocje – polegające na przyznawaniu Uczestnikom punktów na zasadach korzystniejszych niż opisane w pkt. 1-14 powyżej.
- Punkty przypisywane są do konta Uczestnika w Sklepie. Punkty są niezbywalne.
- Punkty utracone na skutek kradzieży loginu i hasła do konta Uczestnika nie podlegają odtworzeniu.
- Uczestnik Programu Lojalnościowego zobowiązuje się poinformować Sklep o zmianie swoich danych osobowych. W przypadku nie powiadomienia o zmianie danych osobowych Sklep nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie lub brak działania spowodowany niezaktualizowaniem danych.
- Zarejestrowani Klienci posiadający więcej niż jedno konto w Sklepie mogą brać udział w Programie za pośrednictwem każdego z kont, przy czym każde konto rozliczane jest indywidualnie, a punkty zebrane na różnych kontach nie łączą się.
- Aktualny stan konta punktowego jest dostępny w panelu konta Klienta w zakładce “Moje Punkty”.
- Zakładka “Moje Punkty” zawiera szczegółową historię przyznanych i wymienionych punktów.
- Wymiana punktów
- Uczestnik ma prawo do dokonania zamiany punktów uzyskanych w Programie na zniżkę kwotową
- Zamiana może zostać dokonana poprzez zaznaczenie stosownej opcji wyłącznie podczas składania zamówienia w Sklepie.
- Przelicznik kwoty zniżki to 20 punktów = 1 gr zniżki na zamówienia
- Kwota zniżki przeliczana jest z dokładnością do 1 gr
- Dopuszcza się wykorzystanie w ramach jednego zamówienia dowolnej ilości posiadanych punktów, nie większej niż kwota zamówienia.
- Zniżka za punkty nie obejmuje kosztów wysyłki.
- W przypadku, gdy Uczestnik zdecyduje się na odstąpienie od umowy sprzedaży towaru lub usługi, w odniesieniu do której wykorzystał punkty z powołaniem na konsumenckie prawo odstąpienia – punkty nie będą mu zwracane.
- Klient jest uprawniony do wykorzystania przyznanych mu środków na zniżkę dotyczącą zakupu produktów dostępnych w ramach Katalogu zamieszczonego w Sklepie Internetowym.
- Ze zniżki wykluczone są następujące kategorie produktów:
- Kursy Online
- Aby odebrać zniżkę należy równocześnie złożyć zamówienie w Sklepie.
- Wymiany dokonuje się na stronie Koszyka wskazując ile punktów ma być wymienione na zniżkę.
- Zgromadzone punkty nie mogą zostać wypłacone Klientowi w formie pieniężnej.
- Czas trwania Programu Lojalnościowego
- Program Lojalnościowy zostaje wprowadzony na czas nieokreślony, począwszy od dnia 12.07.2022
- Organizator może podjąć decyzję o zakończeniu Programu Lojalnościowego w każdym czasie – z zastrzeżeniem, że:
- Organizator poinformuje Uczestników o zamiarze zakończenia Programu Lojalnościowego ze stosownym wyprzedzeniem, co najmniej na 3 miesiące wcześniej, tak aby umożliwić wykorzystanie punktów.
- W przypadku zakończenia Programu – niewykorzystane punkty tracą moc i nie mogą być w żaden sposób wykorzystane (w tym zwłaszcza w celu zapłaty za nabycie towarów w Sklepie).
- Uczestnik nie ma obowiązku wykorzystywać punktów zebranych ze swoich zamówień.
- Blokada konta Uczestnika Programu
- Sklep może zablokować konto Uczestnika Programu Lojalnościowego ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli Uczestnik Programu Lojalnościowego nie przestrzega niniejszego Regulaminu, podał nieprawdziwe dane osobowe lub podał się za inną osobę.
- Sklep może zablokować konto Uczestnika w przypadku zażądania przez Uczestnika zaprzestania przetwarzania danych osobowych.
- Z chwilą zablokowania konta Uczestnika Programu zebrane na jego koncie punkty oraz wszelkie stałe rabaty zostaną unieważnione.
- Reklamacje
- W przypadku niezadowolenia ze sposobu przebiegu Programu Lojalnościowego, Uczestnicy mają możliwość złożenia reklamacji – w szczególności:
- w formie pisemnej na adres: Mateusz Salamon, ul. Żeromskiego 32/101, 81-369 Gdynia, lub
- pocztą elektroniczną na adres: mateusz@msalamon.pl
- Uczestnik zostanie poinformowany o sposobie załatwienia reklamacji na adres poczty elektronicznej, z którego została ona wysłana, w terminie 14 dni od jej otrzymania przez Organizatora.
- Postępowanie reklamacyjne jest dobrowolne i nie wyłącza prawa Uczestnika do dochodzenia roszczeń na drodze postępowania sądowego.
- W przypadku niezadowolenia ze sposobu przebiegu Programu Lojalnościowego, Uczestnicy mają możliwość złożenia reklamacji – w szczególności:
- Rezygnacja z udziału w Proramie Lojalnościowym
- W każdym momencie Uczestnik lub/i Członek Klubu może zrezygnować z uczestnictwa w Programie Lojalnościowym. W tym celu niezbędne jest wysłanie wiadomości e-mail na adres: mateusz@msalamon.pl informującej o rezygnacji. Z chwilą złożenia ww. oświadczenia zebrane punkty zostaną unieważnione.
12 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
- W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
- W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony (prenumerata), termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- W przypadku gdy ze względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w które przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
- w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli,
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
- o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy,
13 REKLAMACJA I GWARANCJA
- Umową Sprzedaży objęte są Produkty nowe.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
- Na większość produktów, z pewnymi wyjątkami, w naszym sklepie obowiązuje roczna gwarancja. Gwarancja na sprzedawany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesz uprawnień wynikających z niezgodności towaru z umową. Wyjątki produktów nie objętych gwarancją:
- Ze względu na naturalne zużycie materiałów eksploatacyjnych, m.in.: przewody, kable, półprzewodnikowe podzespoły elektroniczne itp.
- Zestawy do samodzielnego montażu (gwarancja dotyczy kompletności zestawu i jakości jego składników)
14 POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
15 DANE OSOBOWE W SKLEPIE INTERNETOWYM
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
- Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności.
16 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.